Forum

Ny moderkort, USB 3 och SATA III, vänta?
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   RegistreraRegistrera   ProfilProfil   Logga in för att se dina personliga meddelandenLogga in för att se dina personliga meddelanden   Logga inLogga in 

Ny moderkort, USB 3 och SATA III, vänta?

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Processorer/minnen/moderkort/hårddiskar
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
pow_mia
Medlem

InläggSkrivet: 2009-11-03, 01:51    Rubrik: Ny moderkort, USB 3 och SATA III, vänta? Citera

Hej
håller på planerar ny moderkortsköp och följer dagligen debatten om dessa nya chip, USB 3.0 och SATA 6GPS och som skulle komma ut nu i senhösten,

Jag har oxå läst articklar om krångel och SATA III inte är så bra osv. dvs. i Negativa termer,

frågan är nu ska jag ha fortsatt tålamod och vänta till dessa har kommit ut, eller? för jag vill som sagt inte behöva köpa nytt på ett tag,
så kanske bäst och ha tålamod.

min andra fråga är, när tror ni dessa kommer ut med någorlunda normala priser, ?

/MVH
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Mean Machine
Näst snabbast på NH

Från: Tullinge

InläggSkrivet: 2009-11-03, 09:06    Rubrik: Citera

Intel har skjutit på SATA 6Gbps-stöd och USB 3.0 till nästa år, så du får nog ge dig till tåls. Annars har ASUS och Gigabyte en hel del kort med bådadera, men det finns ingen anledning att sikta in sig på detta i dagsläget.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Lakszen
En varning

Från: Botkyrka Stockholm

InläggSkrivet: 2009-11-03, 18:24    Rubrik: Citera

Vänta med det, du behöver ju inte bara uttagen för högre hastighet utan du behöver ju produkter okså som ska klara av nya gränssnitten.

Det tar ju ett tag okså för att det ska komma produkter som fungerar felfritt.
WDigital VelociRaptor 150gb 16mb SATA2
WDigital Extern My Passport Essential 320GB
Geforce GT220 1GB vga/dvi/hdmi
Philips 32` LCD Full HD
Windows 7 Ultimate 64bit Svensk
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
pow_mia
Medlem

InläggSkrivet: 2009-11-03, 21:11    Rubrik: Citera

Lakszen skrev:
Vänta med det, du behöver ju inte bara uttagen för högre hastighet utan du behöver ju produkter okså som ska klara av nya gränssnitten.

Det tar ju ett tag okså för att det ska komma produkter som fungerar felfritt.

Jag vet ju att själva produkterna som kommer använda dessa gränssnitt kommer ta ett tag innan de blir standard på marknaden, så det är inga problem, men själva uttagen tänkte jag,

men hur länge tror ni det kommer dröja innan det kommer landa på normala priser för dessa moderkort? ska jag behöva vänta typ till nästa vinter?
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Processorer/minnen/moderkort/hårddiskar Alla tider är GMT + 1 timme (svensk tid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet