Skrivet: 2009-11-03, 01:51 Rubrik: Ny moderkort, USB 3 och SATA III, vänta?
Hej
håller på planerar ny moderkortsköp och följer dagligen debatten om dessa nya chip, USB 3.0 och SATA 6GPS och som skulle komma ut nu i senhösten,
Jag har oxå läst articklar om krångel och SATA III inte är så bra osv. dvs. i Negativa termer,
frågan är nu ska jag ha fortsatt tålamod och vänta till dessa har kommit ut, eller? för jag vill som sagt inte behöva köpa nytt på ett tag,
så kanske bäst och ha tålamod.
min andra fråga är, när tror ni dessa kommer ut med någorlunda normala priser, ?
Skrivet: 2009-11-03, 09:06 Rubrik:
Intel har skjutit på SATA 6Gbps-stöd och USB 3.0 till nästa år, så du får nog ge dig till tåls. Annars har ASUS och Gigabyte en hel del kort med bådadera, men det finns ingen anledning att sikta in sig på detta i dagsläget. _________________ "Printing this message will not destroy the world. Please print as many copies as possible." <natten> han ser ut som nissen i scooter
<natten> faster, harder, Mean_Machine
Skrivet: 2009-11-03, 18:24 Rubrik:
Vänta med det, du behöver ju inte bara uttagen för högre hastighet utan du behöver ju produkter okså som ska klara av nya gränssnitten.
Det tar ju ett tag okså för att det ska komma produkter som fungerar felfritt. _________________ Shuttle SP35P2 s775 400w
Intel Core 2 Quad Q9300 2.5ghz 1333fsb 6mb
8gb DDR2 PC6400 OCZ Platinum XTC
WDigital VelociRaptor 150gb 16mb SATA2
WDigital Extern My Passport Essential 320GB
Geforce GT220 1GB vga/dvi/hdmi
Philips 32` LCD Full HD
Windows 7 Ultimate 64bit Svensk
Vänta med det, du behöver ju inte bara uttagen för högre hastighet utan du behöver ju produkter okså som ska klara av nya gränssnitten.
Det tar ju ett tag okså för att det ska komma produkter som fungerar felfritt.
Jag vet ju att själva produkterna som kommer använda dessa gränssnitt kommer ta ett tag innan de blir standard på marknaden, så det är inga problem, men själva uttagen tänkte jag,
men hur länge tror ni det kommer dröja innan det kommer landa på normala priser för dessa moderkort? ska jag behöva vänta typ till nästa vinter?
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet