Forum

Grafikkortet trasigt, eller?
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   RegistreraRegistrera   ProfilProfil   Logga in för att se dina personliga meddelandenLogga in för att se dina personliga meddelanden   Logga inLogga in 

Grafikkortet trasigt, eller?

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Felsökning
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Festerkatt
Medlem

InläggSkrivet: 2009-10-31, 12:23    Rubrik: Grafikkortet trasigt, eller? Citera

Tjena

Har haft det här problemet i ungefär en vecka nu och nu har datorn slutat fungera helt. Det hela började med att skärmen kunde slå av sig lite då och då utan vidare och det stog "no signal input". Först i början var det sällan det hände men det blev mer och mer. När det väl hände så kunde skärmen komma tillbaks igång eller så var jag tvungen att reboota för att det skulle fungera igen. Tillslut fungerade det inte ens när jag rebootade heller, men då väntade jag en stund och provade några timmar senare och då fungerade det klockrent i ungefär en dag sen slutade det funka igen..
Då testade jag sätta i ett annat grafikkort (7950gt) och det fungerade alldeles utmärkt i en dag sen slutade även detta att fungera. Datorn startade inte ens med det här kortet i så jag tror att det kan vara fel på det eftersom det är ganska gammalt och det har inte använts på nåt år. Så då satte jag i mitt "original" kort igen (9800gx2) och datorn startade men efter ett tag slog skärmen av sig igen. Då testade jag sätta skärmkabeln i det andra skärmuttaget på kortet och då fungerade det felfritt i 2 dagar tills igår. Nu startar inte skärmen alls och jag tror inte datorn kommer igång helt heller, kanske beror på att grafikkortet just är trasigt? Testade också att sätta kortet i en annan pci port men ingen skillnad.

Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till.. blir ju tokig på det här. Tänkte testa med gx2an i nån polares dator men har inte kommit mig för ännu. Så nu vänder jag mig till er och frågar vad ni tror? Det bör ju vara grafikkortet det är fel på men jag har ingen lust att beställa ett nytt och sen funkar det ändå inte. Lite ont om pengar just nu så ;p

Rig: Asus rampage II extreme, i7 920, corsair twin3x 1600mhz ddr3 6gb, corsair 750w psu, evga geforce 9800gx2, wd raptor 10k rpm.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
denstore
SETI Master

Från: Lund

InläggSkrivet: 2009-10-31, 12:33    Rubrik: Citera

Installera någon gammal drivrutin. Jag har haft liknande problem med Nvidias senare drivare.
HTPC: AV8 FX-53 7600GT
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Festerkatt
Medlem

InläggSkrivet: 2009-10-31, 12:51    Rubrik: Citera

denstore skrev:
Installera någon gammal drivrutin.

Hur ska jag installera en annan drivrutin? Får ju ingen bild och har inget annant grafikkort än det jag redan testat.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Dani
Medlem

Från: Surte, nära GBG

InläggSkrivet: 2009-11-06, 13:18    Rubrik: Citera

Har liknande problem som du med min brors dator som är stendöd. Har testat 3 grafikkort utan nåt bra resultat. Många av grafikkorten är dock sönder.

Men det jag tänker på är att testa grafikkorten du har använt i din dator för att se om de fungerar eller inte. Testa även annat moderkort om du har tillgång till det.
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Sebbe
Hedersknyffel

Från: Stockholm, Solna

InläggSkrivet: 2009-11-10, 00:59    Rubrik: Citera

Starta i felsäkert läge och avinstallera drivrutinerna.
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Felsökning Alla tider är GMT + 1 timme (svensk tid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet